ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK
Jelen Általános Szerződési Feltételek (továbbiakban ÁSZF) dokumentum tartalmazza a www.petnet.hu weboldalon (a továbbiakban: Honlap) elérhető online áruház igénybevételének, igénybevevő (továbbiakban: Vásárló) általi használatának feltételeit. Az ÁSZF tartalmazza továbbá a Honlapon elérhető online áruházon keresztül történő vásárlás és szerződéskötés feltételeit, valamint a szerződéskötés alapján létrejött jogviszonyra vonatkozó feltételeket.
A Honlap használatához szükséges azon technikai tájékoztatást, melyet jelen ÁSZF nem tartalmaz, a Honlapon elérhető egyéb tájékoztatások nyújtják. Jelen ÁSZF rendelkezéseit, illetve a Honlapon elérhető tájékoztatókat és egyéb információkat együttesen, egymásra tekintettel kell értelmezni.
Amennyiben a jelen ÁSZF és a Honlapon elérhető tájékoztatók és egyéb információk tartalma eltér, úgy a jelen ÁSZF rendelkezései az irányadóak.
A szerződés nyelve magyar.
A Honlapon leadott megrendelés nem írásban, hanem ráutaló magatartással tett jognyilatkozatnak minősül, így a Vásárló és a Petnet közötti elektronikus úton kötött szerződés nem minősül írásbeli szerződésnek, azokat Petnet nem iktatja, így az utólag nem hozzáférhető és nem megtekinthető.
Petnet semmilyen magatartási kódex rendelkezéseinek nem veti alá magát.
Vásárló a Honlap használatával tudomásul veszi és elfogadja az alábbiakat:
Petnet adatai:
Név:
|
Petnet Kft.
|
Székhely:
|
1182 Budapest, Szamos utca 7
|
Személyes átvétel helye és telephely:
|
1186, Budapest, Besence utca 1, (Bordó épület)
|
Ügyfélszolgálat:
|
Mobil: 06-70/9326-333 vagy 06-70/9326-336
|
E-mail:
|
info[kukac]petnet.hu
|
Adószám:
|
13926856-2-43
|
Bejegyző bíróság:
|
Budapesti Törvényszék mint Cégbíróság
|
Cégjegyzékszám:
|
01-09-880267
|
Ügyfélszolgálat elérhetősége:
Átvételi pont elérhetősége:
|
Ügyfélszolgálati nyitvatartás:
Hétköznap: 10.00 - 16.00
Szombaton: Zárva
Vasárnap: Zárva
Átvételi pont nyitvatartás:
Hétköznap: 10.00 - 17.30
Szombaton: Zárva
Vasárnap: Zárva
|
1. A HONLAPON FOLYTATOTT TEVÉKENYSÉG
A kisállattartáshoz szükséges felszerelések, egyéb kiegészítő termékek és tápok kiskereskedelmi értékesítése.
2. A HONLAPON TÖRTÉNŐ VÁSÁRLÁS
2.1 Regisztráció
A Honlapon történő vásárlásnak feltétele az érvényes regisztráció.
Regisztrálni a „Regisztráció” feliratra kattintva vagy pedig a megrendelés során a regisztrációs felület értelemszerű kitöltésével tud a Vásárló. A regisztrációs felületen a következő adatokat szükséges megadni:
– Vezetéknév
– Keresztnév,
– Mobiltelefonszám,
– Email cím
– Szállítási cím: Ország, Irányítószám, Megye, Város, Utca, házszám
– Számlázási cím, ha nem egyezik a szállítási címmel.
– Jelszó
A regisztráció elküldéséhez a Vásárlónak ezen a felületen található jelölőnégyzet kipipálásával el kell fogadnia jelen ÁSZF-et és az adatkezelési tájékoztatót.
A regisztrációt a „Regisztrációs adatlap elküldése” gombra kattintva véglegesítheti.
A regisztráció során a rendszer a Vásárlót automatikusan bejelentkezteti.
Vásárlónak ezen a felületen lehetősége van feliratkoznia a Petnet hírlevelére a jelölőnégyzet kipipálásával.
A regisztráció elküldése után a Petnet e-mailben egy aktiváló linket küld, mellyel a regisztrációt meg kell erősíteni. Az aktiváló link használata nélkül a Vásárló megrendelése inaktív és bejelentkezni sem tud.
A regisztráció aktiválását követően, Vásárló a Honlap tetején található „Bejelentkezés” menüpont alatt tud a belépési adatait megadva (e-mailcím, jelszó) belépni a Honlapra.
Vásárló jogosult a regisztrációjának törlését kérni info[kukac]petnet.hu e-mail címre küldött üzenettel. Az üzenet megérkezését követően Petnet haladéktalanul gondoskodik a regisztráció törléséről. Vásárló felhasználói adatai a törlést követően azonnal eltávolításra kerülnek a rendszerből; ez azonban nem érinti a már leadott rendelésekhez kapcsolódó adatok és dokumentumok megőrzését, nem eredményezi ezen adatok törlését. Az eltávolítás után az adatok visszaállítására többé nincs mód.
A felhasználói hozzáférési adatok (így különösen a jelszó) titokban tartásáért kizárólag a Vásárló a felelős. Amennyiben Vásárló tudomást szerez arról, hogy a regisztráció során megadott jelszavához jogosulatlan harmadik személy hozzájuthatott, köteles haladéktalanul megváltoztatni jelszavát, ha pedig feltételezhető, hogy a harmadik személy a jelszó használatával bármilyen módon visszaél, köteles egyidejűleg értesíteni a Petnet ügyfélszolgálatát.
Vásárló vállalja, hogy a regisztráció során megadott személyes adatokat szükség szerint frissíti annak érdekében, hogy azok időszerűek, teljesek és a valóságnak megfelelőek legyenek.
2.2 Megrendelés
A Honlapon a Vásárló megrendelést adhat le a Honlapon eladásra meghirdetett termékekre.
Vásárló a Honlapon megrendelhető, kategóriákba rendezett termékek között böngészhet.
Lehetősége van a Honlap tetején kereső mezőt kitöltve, az általa megvásárolni kívánt termékre név szerint is rákeresni. Ha a Honlapon eladásra meghirdetett valamely termék megfelel a Vásárló keresésének, akkor a rendszer azt megjeleníti.
A Termékek részletes jellemzőiről, áráról, illetve esetlegesen egyéb választható tulajdonságáról, a termék nevére vagy a terméket ábrázoló képre történő kattintást követően tájékozódhat.
A terméket a „Kosárba” vagy a “Megrendelem” gombra kattintva tudja virtuális kosarába helyezni, és kosárba helyezés előtt a termék mennyiségét, a mennyiség pontos beírásával meg tudja adni.
A kosár tartalmát (a kiválasztott termék darabszámát, és a megrendelés összegét) Vásárló a Honlap jobb oldalán, a kosár ikonra kattintva megtekintheti.
A kosár felületen a Vásárló részletesen megtekintheti és ellenőrizheti a kosárba helyezett termékek listáját, azok bruttó árát, a megrendelni kívánt darabszámot, valamint az összegző táblázat alján a megrendelése végösszegét.
Ezen a felületen a Vásárló még bármikor módosítani tud kosarának tartalmán, hiszen lehetősége van arra, hogy töröljön terméket kosarából a termék darabszámának nullára csökkentésével. Ezen a felületen a Vásárlónak ki kell választania a kívánt szállítási módot is, majd a „Tovább” gombra kattintani.
Ezt követően a rendszer a „Megrendelő adatai” felületre navigálja, ahol a Vásárló a regisztráció során megadott adatain (pl. szállítási vagy számlázási cím) még módosítani tud. Ha az adatok rendben vannak, akkor ismét a „Tovább” gombra kattintva a „Fizetés módja” felületre érkezik, ahol kiválaszthatja a fizetési módot a rendelkezésre álló lehetőségek közül. Ha Vásárló választott a rendelkezésre álló lehetőségek közül, akkor a jelen ÁSZF és az adatkezelési tájékoztató elfogadása szükséges, majd a „Tovább” gombra kattintva egy összegző felültre navigálja a rendszer, ahol megtekintheti a megrendelésének összes adatát. Az összegző felületen megjegyzést is fűzhet megrendeléséhez. Ha az összegző felületen lévő adatokkal kapcsolatban mindent rendben talált, akkor a „Megrendelem” gombra kattintva tudja elküldeni megrendelését a Petnet részére.
A rendelés feladása tehát a „Megrendelem” gombra kattintással történik, ami a Vásárló részére fizetési kötelezettséget keletkeztet.
A megrendelésének állapotát a regisztrált Vásárló a megrendelés teljesítéséig figyelemmel kísérheti felhasználói fiókjában a bejelentkezést követően.
Ha Vásárló hibát vesz észre a visszaigazoló e-mailben szereplő adatok tekintetében, azt haladéktalanul jelezze a Petnet felé a nem kívánt rendelések teljesítésének elkerülése érdekében.
2.3 Termékek ára
A Honlapon megjelenített termékek vételára az általános forgalmi adót és egyéb közterheket is tartalmazó módon (bruttóban) van feltüntetve.
A termékek mellett feltüntetett vételár nem tartalmazza a kiszállítás költségét. Külön csomagolási költség azonban nem kerül felszámításra.
A termékek ára magyar forintban (Ft) kerül feltüntetésre.
A fizetendő végösszeg a megrendelés összesítője és visszaigazoló levél alapján minden költséget tartalmaz, beleértve a szállítás díját is, amennyiben a Vásárló olyan szállítási módot választott, amelyért a Petnet díjat számít fel.
Petnet nem vállal felelősséget a gondossága ellenére és/vagy a rendszer hibájából eredően, bárki számára felismerhető módon, hibásan feltüntetett árért, illetve a nyilvánvalóan téves, a termék közismert nagyságrendű árától jelentősen eltérő, irreális árra. Ilyen esetekben a Petnet nem köteles a terméket a Honlapon hibásan feltüntetett áron szolgáltatni. Hibásan feltüntetett ár esetén, a Petnet, a rendelés visszaigazolásában vagy azt követően ajánlja fel, a termék valós áron történő megvásárlásának lehetőségét, mely információ birtokában a Vásárló eldöntheti, hogy megrendeli-e valós áron a terméket vagy sem.
2.4 Adatbeviteli hibák javítása
Vásárlónak a rendelés bármely szakaszában és a megrendelés Petnet részére való elküldéséig a Honlapon bármikor lehetősége van az adatbeviteli hibák javítására, akár a saját fiókjában (felhasználói adatok módosítása), akár a megrendelési felületen (pl. termék törlése a kosárból a darabszám nullára csökkentésével). Adatbeviteli hibának minősül például egy rosszul megadott mennyiség, rossz termék elhelyezése a kosárban, majd a termék törlése a kosárból, rendelési adatok elírása stb. (pl. szállítási cím).
A Petnet nem vállal felelősséget az adatbeviteli hibákból eredő károkért, mivel az adatok megadásáért minden esetben a Vásárló a felelős.
2.5 Ajánlat, Ajánlati kötöttség, visszaigazolás
A Vásárló által elküldött ajánlat megérkezését a Petnet késedelem nélkül, de legkésőbb 48 órán belül automatikus rendelési összesítő e-mail-t küld a Vásárló részére, mely rendelési összesítő e-mail tartalmazza a Vásárló által a vásárlás során megadott adatokat (számlázási és szállítási információk), a rendelés azonosítóját, a rendelés dátumát a megrendelt termékek felsorolását, mennyiségét, a termék árát, szállítási költséget és a fizetendő végösszeget.
Vásárló mentesül az ajánlati kötöttség alól, ha késedelem nélkül, de legkésőbb 48 órán belül nem kapja meg a Petnettől az elküldött rendelésére vonatkozó rendelési összesítő e-mailt.
Ezen rendelési összesítő e-mail Petnet részéről a Vásárló által tett ajánlat beérkezésének minősül.
A Petnet ezt követően megkezdi a megrendelés feldolgozását, majd a kiszállítást megelőző időpontban értesíti a Vásárlót egy megrendelés visszaigazoló e-mail-ben, mely visszaigazoló e-mail tartalmazza a Vásárló által a vásárlás során megadott adatokat (számlázási és szállítási információk), a rendelés azonosítóját, a rendelés dátumát a megrendelt termékek felsorolását, mennyiségét, a termék árát, szállítási költséget és a fizetendő végösszeget.
Ezen visszaigazoló e-mail Petnet részéről a Vásárló által tett ajánlat elfogadásának minősül, mellyel érvényes szerződés jön létre a Petnet és a Vásárló között.
A megrendelés elektronikus úton megkötött szerződésnek minősül, amelyre a polgári törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvényben foglaltak irányadóak. A szerződés a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014 (II.26.) Korm. rendelet hatálya alá tartozik, és szem előtt tartja a fogyasztók jogairól szóló Európai Parlament és a Tanács 2011/83/EU irányelvének rendelkezéseit.
2.6 Fizetés
2.6.1 Fizetés utánvétellel, utánvét összege
Készpénzben a személyes átvétel során az átvétel helyén: A Vásárlónak lehetősége van személyes átvétel alkalmával a Petnet által, a rendelést követően megadott címen készpénzben fizetni.
Kiszállítás esetén: A termék ellenértékének kiegyenlítése történhet utánvétellel készpénzben, vagy utánvétellel bankkártyával a futár részére.
Csomagpontra történő kiszállítás esetén: Az összes GLS CsomagPontban készpénzzel lehet a megrendelés összegét kiegyenlíteni, illetve egyes üzletekben bankkártyát is elfogadnak. Az összes MPL PostaPontban készpénzzel lehet a megrendelés összegét kiegyenlíteni, illetve egyes üzletekben bankkártyát is elfogadnak.
Amennyiben a Házhozszállítást vagy a Csomagpontra történő kiszállítást választotta, lehetősége van utólagos, készpénzes és bankkártyás fizetésre is a futárnál. Ebben az esetben a csomag átvételekor a futárnak kell kifizetni a rendelés ellenértékét(utánvét).
Utánvétes fizetési módnál Webáruházunk kezelési költséget számíthat fel, amelyről a megrendelés leadása során, a weboldalon tájékoztatjuk a vásárlót. Webáruházunk utánvét-kezelési költsége bruttó 290,-Ft, amelyről a rendelés feladása közben tájékoztatjuk.
A megrendelőnek joga van a megrendelésének értékétől eltérő összegű csomag átvételét megtagadni, ugyanakkor ha átvételkor megrendelésének értékénél kissebb összeget fizet meg Petnet részére, vagy a fizetési kötelezettséggel járó csomagja után nem fizet, úgy a Petnet fenntartja magának azon jogát, hogy –a futárszolgálatok rendszerében adatbázishiba miatt vagy tévesen rögzített utánvétes összegek esetében, a különbözet megfizetését megrendelőtől bankszámlaszámára utalással bekérje. Az átvett, de felszólítás után ki nem egyenlített megrendelések jogi következményt vonnak maguk után.
2.6.2 Fizetés előre utalással
Előre utalás esetén a megjegyzés rovatban a megrendelés számot minden esetben feltüntetni szükséges. Ezen fizetési mód választása esetén a rendelés összesítő e-mail kiküldését követően a Vásárlónak kell elutalnia a megrendelésének értékét. A Petnet csak ezt követően kezdi meg a megrendelés teljesítését, ezt követően adja át a futárnak és értesíti a Vásárlót arról, hogy megrendelése mely napon kerül kiszállításra, illetve az mely napon vehető át személyesen.
2.6.3 Fizetés Bankkártyával
Az online bankkártyás fizetések a Barion rendszerén keresztül valósulnak meg. A bankkártya adatok a kereskedőhöz nem jutnak el, így azok biztonságáról a Barion rendszere gondoskodik. A szolgáltatást nyújtó Barion Payment Zrt. a Magyar Nemzeti Bank felügyelete alatt álló intézmény, engedélyének száma: H-EN-I-1064/2013.
Ha a vásárló bankkártyával kíván fizetni, akkor a fizetéskor a Barion rendszerén keresztül fizethet. A Bariont választva megjelenik a fizetési felület, ahol meg kell megadnia a kártya számát, a lejárat dátumát, CVC kódját, a nevét és az email címét. Ha a Vásárló ezen adatokat megadta, akkor ki tudja fizetni megrendelését azonnal.
2.7 Számlázás
Petnet a megrendelt termékek kiszállítását megelőzően, a csomag feladásának időpontjában elektronikus számlát állít ki a Vásárló részére a számlázz.hu rendszerén keresztül, így a termékkel együtt kinyomtatott számlát nem ad.
Amennyiben a Vásárló papír alapú számla kiállítását kéri, úgy azt a Petnet vevőszolgálata bruttó 300,-Ft térítés ellenében állítja ki.
Petnet a személyes átvétellel megrendelt termékek összekészítését követően, a csomag átvételi pontra értkezésének időpontjában elektronikus számlát állít ki a Vásárló részére a számlázz.hu rendszerén keresztül, így a termékkel együtt kinyomtatott számlát nem ad.
Az elektronikus számla minden esetben automatikusan a vásárló által megadott e-mail címre kerül kiküldésre a megrendelés feladásáról vagy átvehetőségéről kiküldött e-mail csatolmányaként.
2.8 Termékek kiszállítása
2.8.1 Kiszállítás módja, költsége
– GLS házhozszállítás
A futárszolgálat a csomag Petnettől való átvételét követően e-mail értesítést küldd a Vásárlónak, mely e-mailben található linkre kattintva a Vásárlónak lehetősége van a szállítási időpont módosítására, valamint a fuvarlevélszám alapján, a küldemény online történő követésére.
Ha a Vásárló a megjelölt időpontban nem tartózkodik a megadott szállítási címen és a csomag átvétele meghiúsul, a futár értesítést hagy a szállítási címen. Az értesítőn található szám segítségével a Vásárlónak lehetősége van a futárszolgálatnál új szállítási cím és időpont megadására, illetve egyeztetésére. A futárszolgálat további 1 alkalommal kísérli meg a megrendelt termékek kiszállítását.
A futárszolgálat tehát összesen kétszeri kézbesítést kísérel meg, azonban, ha a 2. kiszállítás is sikertelen – Vásárlónak felróható okból -, akkor a 3. kiszállítást a GLS csak akkor kísérli meg újból, ha a Vásárló a megrendelés ellenértékét átutalással Petnet részére kifizette és a vételár a Petnet számláján jóváírásra került.
Amennyiben az átvételkor láthatóan sérült a csomagolás, és a sérülés az áru átvételét megelőzően keletkezett, a Vásárló a futár jelenlétében kibonthatja a csomagot és ellenőrizheti azt, majd eldöntheti, hogy átveszi-e a csomagot. Amennyiben Vásárló nem veszi át a csomagot, küldje vissza azt. A csomag visszavételét és cseréjét a Petnet díjmentesen biztosítja.
– GLS Csomagpont
Az áru feladását követő munkanapon a GLS e-mail értesítőt küld a Vásárló részére, hogy a megrendelése a választott GLS Csomagpontban átvehető.
Az értesítő tartalmazza a csomagszámot, amelyre hivatkoznia kell az átvételnél.
Az értesítést követő 5 munkanapon belül kell a csomagot átvenni a kiválasztott csomagponton, annak nyitva tartási idejében.
A kiszállítás költsége súlyhatártól, értéktől, illetve a kiszállítás módjától is függ. A kiszállítás költségéről, illetve a szállítás vagy a személyes átvétel egyéb feltételeiről a Vásárló a Honlapon a Kiszállítás és Termékek átvétele menüponton belül bővebben tájékozódhat.
– MPL házhozszállítás
A futárszolgálat a csomag Petnettől való átvételét követően e-mail értesítést küldd a Vásárlónak, mely e-mailben található linkre kattintva a Vásárlónak lehetősége van a küldemény online történő követésére.
Ha a Vásárló a megjelölt időpontban nem tartózkodik a megadott szállítási címen és a csomag átvétele meghiúsul, a futár értesítést hagy a szállítási címen. Az értesítőn található szám segítségével a Vásárlónak lehetősége van a futárszolgálatnál új szállítási cím és időpont megadására, illetve egyeztetésére. A futárszolgálat további 1 alkalommal kísérli meg a megrendelt termékek kiszállítását.
A futárszolgálat tehát összesen kétszeri kézbesítést kísérel meg, azonban, ha a 2. kiszállítás is sikertelen – Vásárlónak felróható okból -, akkor a csomagja a területileg illetékes postahivatalba kerül ahol a következő 2 munkanapon a csomagja átvehető.
Amennyiben az átvételkor láthatóan sérült a csomagolás, és a sérülés az áru átvételét megelőzően keletkezett, a Vásárló a futár jelenlétében kibonthatja a csomagot és ellenőrizheti azt, majd eldöntheti, hogy átveszi-e a csomagot. Amennyiben Vásárló nem veszi át a csomagot, küldje vissza azt. A csomag visszavételét és cseréjét a Petnet díjmentesen biztosítja.
– MPL PostaPont
Az áru feladását követő munkanapon az MLP e-mail értesítőt küld a Vásárló részére, hogy a megrendelése a választott MPL PostaPontban átvehető.
Az értesítő tartalmazza a csomagszámot, amelyre hivatkoznia kell az átvételnél.
Az értesítést követő 5 munkanapon belül kell a csomagot átvenni a kiválasztott PostaPonton, annak nyitva tartási idejében.
A kiszállítás költsége súlyhatártól, értéktől, illetve a kiszállítás módjától is függ. A kiszállítás költségéről, illetve a szállítás vagy a személyes átvétel egyéb feltételeiről a Vásárló a Honlapon a Kiszállítás és Termékek átvétele menüponton belül bővebben tájékozódhat.
2.8.2 Csomag tartalmának ellenőrzése
A megrendelő köteles az átvételt követő 24 órán belül a kiszállított megrendelésének tartalmát a csomagban található árukísőrő szállítólevél alapján tételesen ellenőrizni. Amennyiben termékhiányt vagy más eltérést fedez fel (pl. téves teljesítés történt: azonos kiszerelésű kutyás termék helyett macskás termék került kiszállításra), akkor erről köteles Petnet ügyfélszolgálatát –a hibás termékekről készült fotókat becsatolva–, írásban értesíteni.
Petnet a csomagolás folyamatát zárt láncú kamerarendszeren keresztül rögzíti, így a téves teljesítések könnyedén nyomonkövethetőek. Ennek megfelelően ha téves teljesítés történt –kevesebb/több, vagy más termék kerül a csomagba– az ellenőrzést követően Petnet azonnal intézkedik saját költségén a csomagcseréről. Amennyiben a kamera felvételeken jól láthatóan a megrendelt termékek csomagolása/feladása megtörténik, úgy Petnet megtagadhatja a termék ismételt kiküldését felhasználó részére.
Amennyiben a megrendelő a tévesen kiszállított, de átvett terméket felbontotta, csomagolását részben vagy egészében megsemmisítette, a terméket használta, majd ezt követően kíván csereterméket kérni vagy elállási jogával élni, úgy a Petnet jogosult a termék állapotától és újraértékesíthetőségének fokától függően a csereterméket vagy az elállási jog gyakorlását megtagadni. Kérjük emiatt a csomag tartalmának ellenőrzésekor figyelmesen járjon el. Lásd még: 3. ELÁLLÁSI JOG
2.8.3 Szállítási határidő
A megrendelés kiszállításának határideje 2-4 munkanap. Rendelhető státuszú termékek esetében ennél hosszabb is lehet.
Petnet – a Felek eltérő megállapodásának hiányában - a szerződés megkötését követően késedelem nélkül, de legkésőbb harminc napon belül köteles a fogyasztó rendelkezésére bocsátani (kiszállítani) a terméket.
A Petnet késedelme esetén a fogyasztónak minősülő Vásárló jogosult póthatáridőt tűzni. Ha a Petnet a póthatáridőn belül nem teljesít, a fogyasztó jogosult a szerződéstől elállni.
A fogyasztó póthatáridő tűzése nélkül akkor jogosult a szerződéstől elállni akkor, ha
a Petnet a szerződés teljesítését megtagadta; vagy
a szerződést a felek megállapodása szerint vagy a szolgáltatás felismerhető rendeltetésénél fogva a meghatározott teljesítési időben - és nem máskor - kellett volna teljesíteni.
3. ELÁLLÁSI JOG
Az e pontban foglaltak kizárólag a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személyre vonatkoznak, aki árut vesz, rendel, kap, használ, igénybe vesz, valamint az áruval kapcsolatos kereskedelmi kommunikáció, ajánlat címzettje (a továbbiakban „Fogyasztó”).
Fogyasztó a szerződés a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014 (II.26.) Korm. rendelet értelmében jogosult a termék adásvételére irányuló szerződés esetén
– terméknek,
– több termék szolgáltatásakor az utoljára szolgáltatott terméknek,
– több tételből vagy darabból álló termék esetén az utoljára szolgáltatott tételnek vagy darabnak,
– ha a terméket meghatározott időszakon belül rendszeresen kell szolgáltatni, az első szolgáltatásnak, a Fogyasztó vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy általi átvételének napjától számított tizennégy (14) napon belül a szerződéstől indokolás nélkül elállni.
Fogyasztót megilleti az a jog, hogy a szerződés megkötésének a napja és a termék átvételének napja közötti időszakban is gyakorolja elállási jogát.
Ha a Fogyasztó elállási jogával élni kíván, elállási szándékát tartalmazó egyértelmű nyilatkozatát köteles eljuttatni (például postán vagy elektronikus úton küldött levél útján) az ügyfélszolgálat részére:
Elállási Jog gyakorlása:
E-mail: info[kukac]petnet.hu
Fogyasztó határidőben gyakorolja elállási jogát, ha a fent megjelölt határidő lejárta előtt (akár a 14. napon) elküldi elállási nyilatkozatát a Petnet részére.
A Fogyasztót terheli annak bizonyítása, hogy elállási jogát a 3. pontban meghatározott rendelkezéseknek megfelelően gyakorolta.
Ezen esetben a Petnet e-mailben 48 órán belül visszaigazolja a Fogyasztó elállási nyilatkozatának megérkezését.
Írásban történő elállás esetén azt határidőben érvényesítettnek kell tekinteni, ha Fogyasztó az erre irányuló nyilatkozatát 14 naptári napon belül (akár a 14. naptári napon) elküldi a Petnet ügyfélszolgálatának címére.
Postai úton történő jelzés alkalmával a postára adás dátumát, e-mail keresztül történő értesítés esetén az e-mail küldésének idejét veszi figyelembe a Petnet a határidő számítás szempontjából. A Fogyasztó levelét ajánlott küldeményként kell postára adja, hogy hitelt érdemlően bizonyítható legyen a feladás dátuma.
Fogyasztó elállás esetén köteles a megrendelt terméket a Petnet címére indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb elállási nyilatkozatának közlésétől számított 14 napon belül visszaküldeni. A határidő betartottnak minősül, ha Fogyasztó a 14 napos határidő letelte előtt elküldi (postára adja vagy futárnak átadja) a terméket.
A termék Petnet címére történő visszaküldésének költsége minden esetben Fogyasztót terheli. Tehát a Petnet nem vállalja át a visszaszállítás lebonyolítását, illetve költségét a Fogyasztótól. A Petnetnek az utánvéttel visszaküldött csomagot nem áll módjában átvenni. A termék visszaküldésének költségén kívül az elállás kapcsán a Fogyasztót semmilyen más költség nem terheli.
Ha Fogyasztó eláll a szerződéstől, Petnet haladéktalanul, de legkésőbb a Fogyasztó elállási nyilatkozatának kézhezvételétől számított 14 napon belül visszatéríti azon termék árát, melyen a fogyasztó gyakorolta elállási jogát, ugyanakkor a Petnet jogosult a visszatérítést mindaddig visszatartani, amíg vissza nem kapta a terméket, és meg nem győződött arról, hogy a termék sértetlen, újra értékesíthető állapotban érkezett meg a részére.
Fogyasztó elállási szándékát tartalmazó egyértelmű nyilatkozatában meg kell adja bankszámlaszámát, melyre kéri a visszatérítését. A bankszámlaszám telefonon vagy más formában nem megadható, azt a Fogyasztó által megírt módon –postán vagy elektronikus úton küldött levél formájában írásban kell a Petnet részére bocsátania.
A visszatérítést a Petnet kizárólag a Fogyasztó bankszámlaszámára átutalással teljesíti, így e visszatérítési mód alkalmazásából kifolyólag a visszatérítés a későbbiekben is nyomonkövethető, ellenőrizhető.
Fogyasztó kizárólag akkor vonható felelősségre a termékben bekövetkezett értékcsökkenésért, ha az a termék csomagolásának, jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó sérülés vagy használat miatt következett be. A Petnet tehát követelheti a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használatból eredő értékcsökkenés, illetve ésszerű költségeinek – ha szolgáltatásnyújtásra irányuló szerződés teljesítését a Fogyasztó kifejezett kérésére a határidő lejárta előtt megkezdte és gyakorolja felmondási jogát – megtérítését.
Fogyasztót nem illeti meg az elállási jog olyan zárt vagy nyitott csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza (pl. feldolgozott állateledel, úgymint: száraztápok, nedveseledelek, táplálékkiegészítők, vagy más egészségügyi termék, mint például tüzelőbugyi, macskaWC, kutyafogkefe, stb.)
4. SZAVATOSSÁG ÉS JÓTÁLLÁS
4.1 Kellékszavatosság
Vásárló a Petnet hibás teljesítése esetén a Petnettel szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet. Fogyasztói szerződés keretében vásárolt új termék vásárlása esetén Vásárló az átvétel időpontjától számított 2 éves elévülési határidő alatt érvényesítheti szavatossági igényeit, azokért a termékhibákért, amelyek a termék átadása időpontjában már léteztek. Két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait Vásárló érvényesíteni már nem tudja.
Nem fogyasztóval kötött szerződés esetén a jogosult az átvétel időpontjától számított 1 éves elévülési határidő alatt érvényesítheti szavatossági igényeit.
Vásárló – választása szerint – kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül a Vásárló által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a Petnet számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést Vásárló nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos árleszállítását vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.
Vásárló a választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban köteles viselni, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a Petnet adott okot.
Vásárló köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni a Petnettel.
Vásárló közvetlenül a Petnettel szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.
A szerződés teljesítésétől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Vásárló igazolja, hogy a terméket a Petnettől vásárolta (számla vagy a számla másolatának bemutatásával). Ilyen esetben a Petnet csak akkor mentesül a szavatosság alól, ha ezt a vélelmet megdönti, vagyis bizonyítja, hogy a termék hibája a Vásárló részére történő átadást követően keletkezett. Amennyiben a Petnet bizonyítani tudja, hogy a hiba oka a Vásárlónak felróható okból keletkezett, nem köteles Vásárló által támasztott szavatossági igénynek helyt adni. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már Vásárló köteles bizonyítani, hogy a Vásárló által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.
Ha Vásárló a szavatossági igényét a terméktől - a megjelölt hiba szempontjából – elkülöníthető része tekintetében érvényesíti, a szavatossági igény a termék egyéb részeire nem minősül érvényesítettnek.
4.2.